Dit is het vermogen van StukTV-oprichter Giel de Winter
-
Mike Darren
- •
- Money & Career
- •
- •

Giel de Winter weet waar hij mee bezig is. De populaire Youtuber, mediapersoonlijkheid, influencer, en dj is het meeste bekend door StukTV, het YouTube-kanaal dat vooral onder jongeren populair is. Door sponsordeals en uiteindelijk de verkoop van StukTV werd de Winter een vermogende presentator, maar hij werd ook Creative Director binnen Talpa. Wij zochten het vermogen van Giel de Winter op.
YouTube en StukTV
Het succes van Giel de Winter begon bij de oprichting van StukTV, een multimediaal platform waar het YouTube-kanaal van StukTV de ruggengraat van was. Hij begon het kanaal in 2012 met Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens. De succesformule was simpel: kijkers konden opdrachten inzenden, dat het drietal daarna uit ging voeren. Zo kwamen ze in veel gekke situaties terecht, en kregen ze miljoenen abonnees.
De heren van StukTV deden elke woensdag een zogeheten ‘woensdagopdracht’, zoals illegaal overnachten in een McDonalds, of verstoppertje spelen in winkels. Het kanaal werd razend populair, in november 2018 had StukTV meer dan 2 miljoen abonnees en won het kanaal tot vijf keer aan toe de VEED Award voor beste Beste YouTube Channel. Toen mediamagnaat John de Mol lucht kreeg van het succes van StukTV deed hij Giel de Winter een aanbod.
Het vermogen van Giel de Winter
Er is nooit bekendgemaakt wat het bedrag is dat het drietal voor StukTV heeft ontvangen, maar als we afgaan op beschikbare informatie werd Giel de Winter multimiljonair met de deal. Hij trad na de overname bij Talpa in dienst als Creative Director Socials, waarna hij programma’s zoals Het Jachtseizoen voor SBS6 verzorgt. Giel heeft meerdere inkomstenbronnen, zoals sponsordeals, reclame-inkomsten en StukTV merchandise waar hij nog steeds geld aan verdient.
Als we naar de auto’s van Giel de Winter kijken dan kunnen we zien dat de presentator/tv-maker het goed voor elkaar heeft. Het begon als een leuk project op YouTube, maar hij harkte er bakken met geld mee binnen. Dit zagen we ook bij andere YouTubers gebeuren, zoals bij Enzo Knol, en Gio Latooy. Giel de Winter heeft dus een dikke bankrekening én een creatieve en goedbetaalde baan overgehouden aan zijn YouTube-kanaal.
Dit bericht op Instagram bekijken
Dit bericht op Instagram bekijken
Dit bericht op Instagram bekijken