Deze samenwerking tussen KFC en Banlieue is ‘Finger lickin good’
-
Arjan van Drunen
- •
- Style
- •
- •

Deze hadden we even niet aan zien komen, maar wat is ie vet! KFC en Banlieue bundelen hun krachten en brengen samen een exclusieve capsulecollectie uit. Het inmiddels iconische streetwear merk Banlieue uit Rotterdam heeft de handen ineengeslagen met grote speler KFC voor een vette collab. De collectie bestaat uit een bucket en een t-shirt. Zo meet je jezelf een legendarische stijl aan?
KFC en Banlieue slaan handen ineen
De aftrap is episch, want vijf KFC-restaurants werden volledig overgenomen. Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag waren het toneel voor de talentvolle graffiti-kunstenaar JEEJ, die zijn skills op de muren losliet. Dat toffe design vind je nu terug op een herbruikbare KFC-bucket en op t-shirts die je alleen online kunt scoren. Het leuke is dat de medewerkers van het restaurant ook in deze stijlvolle shirts mogen rocken tijdens hun werk.
Het wordt nog beter, want bij aankoop van een item uit de collectie, steun je de Banlieue Foundation. Die stichting helpt mensen van alle leeftijden om hun weg te vinden in onze maatschappij. Door sport, kunst en cultuur te supporten, stimuleren ze jongeren om hun creativiteit te ontdekken en inspirerende rolmodellen te ontmoeten.
Multifunctionele KFC-bucket
Deze capsulecollectie betekent ook het einde van wegwerp plastic bij de Kentucky Fried Chicken. Ook de fastfoodketen die bekend staat om haar overheerlijke kip gaat eco-friendly de toekomst in. Natuurlijk kan een limited edition, herbruikbare KFC + Banlieue bucket niet ontbreken. Als jij een van de gelukkigen bent die zo’n bucket scoort, kun je ‘m tot eind september steeds laten vullen met jouw favoriete KFC-snacks voor een heerlijke korting. Jouw buik happy, maar ook een goede daad voor onze planeet.
Wist je trouwens dat het Rotterdamse streetmerk in 2014 begonnen is als schoolproject? Sinan Karaca, Levie Merckens en Richard Lopes Mendes wilden een keer een leuke examenopdracht doen, in plaats van een verplicht nummer. Ze starten een eigen label en de rest is geschiedenis. De succesformule van de Amerikaanse fastfoodketen werd al 74 jaar geleden bedacht en het is nog altijd ‘So good’. Ga naar www.clandebanlieue.com en ga voor jou ‘Finger lickin good’ outfit.